E-post order@tallskogenab.se

 

Köp- och leveransvillkor

 

Försäljning, sker endast till myndig person över 18 år. Genom att bekräfta köpet så godkänner ni Tallskogens köpvillkor.

Beställning, när ni slutfört er beställning skickas en orderbekräftelse till er angiven e-postadress. I bekräftelsen finner ni alla uppgifter om era beställda produkter, pris och leveransadress. Är det något fel på orderbekräftelsen skall ni omedelbart kontakta oss via e-post till order@tallskogenab.se. Vår normala handläggningstid är 2-5 arbetsdagar, beställningar lagda på helger hanteras tidigast nästkommande vardag. Om förseningar skulle uppstå (utan att vi meddelat er om längre leveranstid) ska ni kontakta oss på epost order@tallskogen.se.

Priser, alla priser på hemsidan anges i SEK och alla priser är inklusive moms. Offertpriser till företag anges exklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck på hemsidan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Prisförändringar efter att er beställning är gjord påverkar inte er order, utan det är köptillfällets priser som gäller. Kostnad för frakt meddelas via ordererkännande efter ni lagt er beställning.

Varuprover, kan beställas och skickas med posten. Frakt för varuprover debiteras efter postens portotabell för brev och paket.

Makulering av order kan endast göras innan godset lämnat lagret. Vill du makulera din order kontakta order@tallskogenab.se. Om er order lämnat lager kommer ert ärende att hanteras som en retur.

Era företagsuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser.

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion tillsammans med Tallskogen. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Leveransvillkor

  • Kvittera och granska alltid kolliantal och emballage när ni tar emot gods och notera eventuell förlust, skada och eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern. Speditören ställer ej av gods utan att kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och er direkt vid mottagandet.
  • Upptäcker ni skador på paketet skall ni omedelbart på plats anmäla detta till speditören samt anmäla detta till Tallskogen via epost och märk anmälan med fraktskada. Upptäcker ni inte skadan förrän ni öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering har ni rätt till nya varor så skall ni kontakta Tallskogen och göra en skadeanmälan via epost, märk anmälan med produktskada. Dolda skador skall rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills ni fått din ersättningsleverans.
  • För samtliga leveranser med bil gäller transport fram till adressen på körbar väg lossat på gatan. Vid leverans med kranbil ingår lossning med bilens kran i max 30 minuter. Eventuell väntetid eller mertid debiteras med 469 kr exkl. moms per påbörjad halvtimma. Speditören bär inte in gods utan levererar till porten. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från porten och in till sin verksamhet. Endast en avlastningsplats ingår. För pall leverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck.
  • Leveranser kan endast erbjudas inom Sverige, inte erbjudas till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Tallskogen endast leverera till närmsta kaj/hamn och kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka.
  • Normal leveranstid för lagervaror är cirka 1-2 veckor, leveranstid för beställningsvaror är cirka 2-4 veckor. Vissa produkter och under högsäsong kan det ta längre tid. Vi samarbetar med Postnord, DHL och Schenker för frakter tillsammans med våra leverantörer, Tallskogen tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
  • Om leveransförsening uppkommer tar Tallskogen kontakt med dig så fort som möjligt och informerar om en ny uppskattad leveranstid.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Ni har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor, däremot gäller inte garantin för skada vid oaktsamhet. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning ange ditt bankkontonummer.

Vid påbörjad konsumtion av tjänst för installation av paneler, exempelvis att hantverkare påbörjat utförandet, gäller inte ångerrätten av uppsatt vara. Du har som kund rätt att undersöka varan, men för att tillämpa ångerrätten ber vi dig att endast ha öppnat en förpackning för att få tillämpa ångerrätt. Anledningen är att trä är ett levande material som är fuktkänsligt och kan bli förstört vid t.ex. öppnad förpackning eller felaktig förvaring. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står ni som kund för returfrakt till Tallskogens lager.  

Betalningsvillkor

Vid beställning av varor från Tallskogen AB har du som kund en betalningsförpliktelse. Fakturan skickas till er per post eller elektronisk faktura per e-post, vi förbehåller oss rätten att tillämpa förskottsfakturering dvs fakturan betalas innan varorna skickas, För våra samarbetspartners gäller betalningsvillkor 20 dagar från fakturadatum.

Vid köptillfället kan en sedvanlig kreditbedömning göras, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer ni få en kopia av kreditupplysningen per post.

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen